søndag den 1. juni 2014

Blæksprutter

Halvanden kilo friske blæksprutter i vores køkkenvask.
Decideret lækre ser de jo ikke ud, eller er det bare mig?
Forleden tog Berta på fiskemarkedet for at købe blæksprutter og rejer. Som jeg tidligere har skrevet, spiser vi masser af fisk her i Mozambique. Det er oplagt. Ikke at det er specielt billigt. For det er det ikke. Jeg har opgivet at handle på fiskemarkedet. Jeg bliver snydt både i beløb og kvalitet (fiskenes friskhed og størrelse). Så det er blevet vores ordning, at Berta tager af sted.

Hun kom hjem med totalt friske og store rejer og halvanden kilo blæksprutter. Heldigvis stoler jeg 100% på Bertas evner til at lave mad, for ellers tror jeg da ikke, at jeg sådan ville have set frem til at skulle spise blæksprutterne til aftensmad. Tilberedningen af rejerne kommer i særskilt blogindlæg.


Her er så blæksprutterne skåret i ringe, vendt i æg og brødkrummer og stegt på pande.
Serveret med Bertas hjemmelavede tomatsauce, ris og kogte bønner og mini-squash med salt og hvidløg.
Jens var helt vild med det. Stella og jeg syntes, at det smagte udmærket, men det er ikke vores ynglingsret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar