mandag den 2. juni 2014

Sidste besøg Chez Vincent

Before dinner time - på langs - med kølig hvidvin inden for rækkevidde -
og tanken om en forestående aften med tapas og mere sydafrikansk vin. Life is good!
August 2013 overnattede vi første gang hos Chez Vincent i Nelspruit - se indlægget her fra dengang. Både stedet og restauranten faldt så godt i vores smag, at vi er endt op med at komme der yderligere fem gange. Jeg har været der på kvinde-tur også. Vi oplever - heldigvis - så meget nyt altid, at det denne weekend var rart bare at "gøre som vi plejer". Ankomme til kendte Chez Vincent - til "vores" familieværelse - sidde ved "vores" bord i restauranten foran pejsen, som på denne årstid er i brug. Tage i shoppingcenteret Ilanga og gå i "vores" sædvanlige forretninger. Oven i købet blive genkendt og tiltalt nu, som var vi stamkunder. Så ja, vi har haft en dejligt afslappende weekend i Nelspruit og spist og drukket alle de ting, vi elsker.

Jeg er opmærksom på, at I netop har læst to blogindlæg om mad - men her kommer altså lige et mere.

PS. Det her blogindlæg er skrevet med en kær veninde i minde, da hun er en af de bedste kokke jeg kender. Ja, Helle, det er dig, jeg tænker på.
Hvilke tre tapas skal jeg vælge? Stella slog alle rekorder, da hun lørdag konsumerede fem tapas retter.
Et hyggeligt lille hjørne af restauranten. 
Stegt argentinsk calamari (blæksprutte) med spansk chorizo pølse, hvidløg og friske krydderurter.
Norsk laks med hjemmelavet pasta og saffron creme.
Endnu et hyggeligt hjørne af restauranten.
Jens' absolute ynglingstapas: Grillet oksemørbrad med steget parmaskinke, asparges og pesto.
Det endte med at blive Jens' dessert begge aftener.
Min dessert: Bær crumble med vanilje creme.
Så er det tiden at sige farvel til Sara & Vincent, ejerne af stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar