søndag den 6. juli 2014

Arika er rykket ind i huset

En engelsk kvinde har mens hun boede i Afrika malet disse herlige,
farverige og meget sigende billeder af det daglige, afrikanske liv.
Jeg faldt pladask for dem. De får mig til at smile bredt.

Efter at kasserne er kommet til Danmark og er blevet tømt - er Afrika blevet integreret i indretningen.

PS. Og SÅ vidunderligt at have hurtigt internet igen.

Safari postkort og postkort af proteablomsten, som vi så over alt på Kap det gode håb, Afrikas sydspids.
Sarinas tur til Houston er også kommet op: Don't mess with Texas, og det lyder som om, at de mener det.
Vi har boet i Sri Lanka = budhha figuren, Bangladesh = moske "lygten" og Mozambique = trævasen.
Endnu et lille billede af en festlig situation i en landsby.
Afbilledet så man nærmest kan høre dansen, trommerne og sang.
Side om side med et lille farverigt firben, lavet på traditionel vis af ståltråd og perler.
Nogle af de mange bøger jeg har haft fornøjelsen af at læse i Mozambique.
Corban Addison er ny og endnu ikke oversat til dansk.
Hans bøger om verdensomspændende børnesalg og -prostitution er barske men gode og oplysende.
The Birth Order Book der omhandler en af de ting, jeg er overbevist om påvirker os dybt og meget:
Hvilken række vi selv og vores forældre er i søskendeflokken.
The man who couldn't stop af David Adam har jeg til gode at læse.
Den blev anbefalet af min "ynglingsbogsælger" (hvis man kan ha' sådan en?!) i Nelspruit.
Mine tre mozambikanske figurer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar