fredag den 27. juni 2014

Hjemme i Danmark


Haven, Charlies paradis
Her er nogle af de ting, vi nyder i Danmark i juni måned. Nyder ekstra fordi vi har været bort fra dem eller ikke har kunnet købe det.

Hjemme i Danmark genkendte Charlie tydeligvis huset og blev nærmest helt ekstatisk, da han blev sluppet ud i haven - som en ko der kommer på græs om foråret :-)))

Der sker det samme for tre af os (kvinderne) i familien - som der skete sidst. Vi kommer hjem med vores kufferter og nyindkøbte ting. I det vi vil ligge/stille det på plads, så får vi trang til at rydde op og smide ud. Lidt farligt at stå her i "sommervarmen" (som danskerne kalder disse temperaturer ;-)) og have lyst til at smide alle sine gamle vintertrøjer ud. Men super at få ryddet ud i sko, blade, bøger, tøj, strømper, kosmetikting etc. Lige nu, mens jeg skriver, ligger der en kæmpe bunke af ting, som mormor skal have med til Mission Afrika. Resten af det vi har sorteret fra, er Jens på forbrændingen med lige nu.

Friske jordbær, blåbær og hindbær. Mums
Dejligt at slappe af efter en lang dag i haven.
Hvis du har svært ved at se, hvad det er billedet forestiller, så er det Charlie der ligger på ryggen på mine ben.
Mine kohornssmykker side om side med mine smykker fra Sri Lanka.
Lige et enkelt armbånd fra danske Marklund Design.
Vasketøjet til venstre i billedet ordner så ikke længere sig selv...
Godt at jeg har to teenagedøtre, der kan hjælpe til.
Frisk spinat, honningmarinerede rabarber fra haven, pinjekerner og gedeost. Mums.
Så er der plantet krydderurter og planter
I år måtte jeg bare have Skærmliljer i min have. De bringer minder om vores tur til vingården Spier
(læs evt. dette blogindlæg).
Lige netop oplevelsen på billedet nedenfor minder de to små beskedne skærmliljer på terrassen mig om:
Stella midt i et stort bed at skærmliljer, som for øvrigt var at finde mange steder på vingården.
Måske er det sådan vores sanser og hukommelse virker; det er de små ting undervejs, der får os til at tænke os tilbage.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar