mandag den 23. september 2013

Internetforbindelse og digitalisering


Deeeejligt med internetforbindelse igen - langsom eller ej, bare den er der.
Når jeg ikke har orlov fra Fredericia Kommune, arbejder jeg med digitalisering. Fordelene ved digitaliserede arbejdsgange og gennemsigtighed via digitalisering af administrationen er noget jeg brænder for og tror på, helt inderst i min hjerne og hjerte.

Her i Mozambique får jeg mulighed for at opleve, når tingene ikke fungerer, og jeg bliver endnu mere overbevist om, at der gemmer sig uendelige potentialer i digitalisering, velfærdsteknologi og informationsteknologiudviklingen generelt. Nogle gange har vi ikke strøm, så har vi heller ikke varmt vand. Hele tiden har vi laaaaangsom internetforbindelse. Jeg oplever, at jeg sidder og kigger på den der blå bjælke øverst i url-feltet i timevis. You tube sekvenser kan jeg dårligt tage. I denne weekend har vi så slet ikke haft internetforbindelse siden lørdag aften. Så vi havde en stille – uproduktiv – søndag i går. 

Hvad angår opdatering til iOS7, så må vi tage husets gadgets lidt af gangen. Jens har fået opdateret sin iPhone og iPad – during nighttime. Så var det min tur. To gange har jeg lagt min iPhone til opdatering. Den begynder med at fortælle, at det vil tage 17 timer, og så går den ellers langsomt nedad. Det er dog ikke lykkedes endnu, og uden internetforbindelse går det jo i alt fald slet ikke.

Men hovedsagen er, at vi – som regel – HAR internetforbindelse, og lige nu har min kære kollega fx lige hjulpet mig med en oplysning over Facebook chatten. Facebook chatten bruger jeg meget i min snak med både kolleger, venner, min mor og ikke mindst Sarina. Den ene dag skypede vi med Sarina om en kommende fest på hendes skole. En time efter fik vi et foto over Facebooks chatfelt – fra prøverummet – hvor hun var iført den kjole, hun ville købe. Fantastisk med digitalisering!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar