mandag den 9. december 2013

Projekt: Santa Shoebox

I forrige uge var skolens forhal lige pludselig domineret af en masse tomme skotøjsæsker. Hm, hvad kunne det mon betyde, tænkte jeg. På den anden side foregår der altid et eller andet kreativt på den skole. For en måneds tid siden indsamlede de 2 liters sodavandsflasker, så jeg besluttede mig ubevidst for at afvente mail fra skolen om årsagen til æskerne. Mailen lå lige så fint og ventede på mig i min indboks, da jeg kom hjem.
Meningen var, at man skulle tage en eller flere æsker med hjem og fylde dem med bl.a. sæbe, tandpaste, tandbørste, lidt slik og ting til skolen (blyanter, viskelæder etc.). Slikket står måske nok i modsætning til tandbørsten, men der var tale om en "gave" til børnehjemsbørn rundt omkring i byen, og de skal vel også have slik til jul. Indsamlingen går under navnet: Santa Shoebox.
Hvor er det en god og enkel måde at gennemføre en indsamling på. Aflevere nogle tomme skotøjsæsker til en skole og hente dem fyldte og indpakkede efter et par uger. Klar til udbringning.

PS. Den opmærksomme læser vil sikkert notere sig, at jeg får mails fra skolen. Jeg får mails fra både sekretariat, ledere, undervisere m.fl. Her må vi gerne kende lærernes e-mailadresser. Det husker jeg, at vi ikke måtte i Danmark. Der skulle al korrespondance gå igennem intranettet, som man så kunne sætte op til at smide én en mail, som man så kunne logge ind på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar