torsdag den 5. december 2013

Nelspruit, Sydafrika, igen, igen

Sidste weekend i november lå i forlængelse af Stellas Thanksgiving-ferie, så det var lidt oplagt at tage et smut til Sydafrika og shoppe og dase og opleve. Og det blev ren faktisk til alle tre dele. 

Ilanga mall. Ualmindelig dejligt sted at shoppe.
Moderne og tilpas stort med de rigtige butikker.
Fredag eftermiddag tog Stella og jeg i biografen og så Hunger Games II. Jeg har set I'eren, men ikke læst bøgerne, og filmen var på engelsk uden undertekster, så jeg havde mit hyr med at finde rundt i handlingen. Så over vores dejlige tapas på restaurant Saffron måtte Stella og jeg lige vende filmen forfra og bagfra, mens Jens tålmodigt lyttede.
Der er altså ikke noget bedre end den afrikanske morgensol, når den endnu ikke er for stærk og varm.
Ja, det skulle da lige være den afrikanske sen-eftermiddagssol,
som, lørdag efter heftig shopping, blev nydt ved Chez Vincents pool-område.
En sundowner, drink under solnedgang
På returvejen til Mozambique kørte vi tæt på Kruger Nationalpark for at finde et sted at spise frokost.
Vores "driver"
Frokosten blev nydt med udsigt til bl.a. disse flodheste og vildtsvin
Efter frokost gik turen direkte over grænsen og hjem og pakke varerne ud. Vi havde en del madvarer, da vi skal holde julefrokost for firmaet i morgen, fredag. Det skal I nok høre nærmere om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar