søndag den 16. februar 2014

Weekenden

Vejrudsigten de næste 10 dage. 
Det er søndag eftermiddag. En dejlig, anderledes weekend med Valentin - fuldmåne - strandtur og godt vejr er ved at slutte. Fredag middag mødtes jeg med en veninde ved et luksusbazar marked i Maputo centrum. Det var de sædvanlige udstillere (har skrevet om dem før), altså håndværkskunstnere fra byen, men det er også rigtig fint, for de er super dygtige og sælger nogle gode sager.

Fredagens luksusbazar og efterfølgende frokost udviklede sig til eftermiddagsvin i vores venners have og senere til hjemmelavede pizzaer og mere vin og champagne. Ude i haven under fuldmånen. En helt igennem dejlig Valentin dag og aften.

Stella tog direkte fra skole fredag eftermiddag og med et par veninder til en mormor og morfars hus nogle timers kørsel herfra, så lørdagen lå frit foran Jens og jeg. Jens tog først på arbejde, mens jeg læste lidt pensum. Efter frokost satte vi os ind i bilen og kørte ned til havnen, hvorfra vi tog en færge til Catembe, som ligger på den anden side af Maputo bugt (se særskilt indlæg her).

I dag søndag tog jeg til yoga her i morges. Fik min sædvanlige sunde brunch på caféen. Hjem og skrive blogindlæg og skrive andre ting på Mac'en. Og nu tuller vi rundt og venter på, at Stella kommer hjem, så vi kan høre, hvad hun har oplevet. Noget må være sket, for i går middags fik vi en sms fra hende: "Godmorgen. Her går det fint. Netop kørt motorcross - and you?"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar