søndag den 2. februar 2014

Ugen der gik

Endnu en solrig weekend her i Maputo. Vi har helligdag i morgen, mandag - det er "Heltenes dag" - så vi har lang weekend. Vi havde snakket om at pakke kufferten og køre af sted, men vi synes, at vi er mættet for en tid med at tage nogen steder hen, og Stella fik nogle hænge-ud-aftaler, så vi besluttede at blive hjemme. Og heldigvis for det, for vores køleskab/fryser ser ud til at være gået i stykker, så Jens arbejder lige nu på at finde ud af, hvad vi kan gøre.

Jeg er begyndt at læse op på mit pensum til mini-MBA. Jeg skal til on line eksamen den 25. februar. Jer, der har fulgt mig ved, at det er noget jeg har det helt okay med. Interessant læsning og nemt at relatere til mange af mine arbejdssituationer. Især det med forandringsledelse er jeg optaget af.

I onsdags holdt jeg en break, for der var vi en del spouses, der mødtes med poser fyldt med tøj og sko, som vi ikke længere ville have. Clothing swap. Det blev nu ikke til så meget tøj-bytteri, for i bund og grund mangler vi jo ingenting. Formålet var også at samle det hele og give det til hjemmet for børn med prostituerede mødre (Project Purpose). Nogle af kvinderne havde samlet kassevis af stort set ubrugt babytøj. Projektlederen der ude fra konkluderede straks, at det skulle kvinderne sælge og den vej igennem samle penge til hjemmet, frem for bare at bruge det selv. En sjov eftermiddag med halvbare kvinder, poser med tøj og en snakken på kryds og tværs.

Fredag eftermiddag var der møde på ambassaden - særskilt indlæg her.

Ellers må jeg konstatere, at temperaturen stadig ligger på de godt 30 grader. Nogle dage kan jeg næsten ikke have det. Er træt af konstant at svede og ikke rigtigt kunne gå uden for. I går var vi ved poolen på Skandinavisk skole og måtte konstatere, at selv ved poolen var det varmt! De fleste dage synes jeg bare, at det er skønt og nyder det - lige nøjagtigt som mange af jer læsere sikkert ville sige til mig, at jeg skal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar