fredag den 23. august 2013

Hvad med katten?

Charlie i forhaven

Ja, hvad med Charlie? Hvordan har den klaret turen herned? Nogle af jer husker sikkert dyrlægens råd om, at han som en del af forberedelsen til turen burde høre lydcder med flyvemaskinelyde. Et råd vi aldrig fulgte. 

Charlie rejste med Jens og Stella herned. Det var en hård tur for Charlie. Ingen tvivl om det. Halvandet døgn på farten, tre lufthavne, to flyvemaskiner, et hotel og op til flere bilture. Meget af tiden uden "sine kære" omkring sig. Han endte hele rejsen med at komme kørende på transportbåndet i Maputos lufthavn sammen med alle kufferterne. Det var mens de var undervejs, at jeg flere gange fortalte mig selv, at det "jo bare" er en kat uden for mange tanker og følelser. 

Han klarede det okay, men fik vist et mindre chok. Han var - og er stadig - meget følsom for lyde og søger trygheden, det vil sige os. Jens påstår, at det har hjulpet gevaldigt, at jeg kom herned. Jeg - og Sarina - er den, han kender bedst. Jeg er hans madmor. Desuden er jeg hjemme ved ham i huset her. 

Han udforsker i øjeblikket forhaven, som nu engang er det rum han har. I Danmark havde han 1400 m2 have med tilstødende marker og gamle frugttræer. Til gengæld får han mindst lige så meget opmærksomhed nu som i Danmark. Hvis han kunne snakke, ville han lige som resten af familien sige, at han savner en sofa. 
Vores forhave. What you see, is what we've got.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar