onsdag den 16. april 2014

Med familien Heise i Sydafrika

 Sidste weekend var der afgang til Sydafrika for at møde familien Heise, som vi lærte at kende i Dhaka og som i dag bor i Ghana i Afrika. Hvis du har lyst, kan du læse deres blog her. De tilbringer påskeferien i den østlige del af Sydafrika i en autocamper. Så vi havde aftalt at mødes i Graskop på en campingplads. Stella og jeg havde ikke set dem siden vi forlod Dhaka i juni 2011. Det skulle vise sig at blive et festligt gensyn.

Det tog laaaaang tid at komme til Graskop.
Først tog det tid at komme ud af Maputo, så holdt vi og ventede på vejarbejde på Mozambique siden og senere på Sydafrika siden. Sidstnævnte sted holdt vi bare og ventede på modkørende trafik i 45 minutter!
Så kedeligt, når nu man bare vil op til familien Heise!


Udsigten fra vores hytte.  
Poolen - koldtvandspool.
Ja, det tror jeg da, med cirka 10 graders varme om natten her i bjergene. 
Mere udsigt fra campingpladsen.
Morgenmad på Harriet's Pancake, hvor vi tidligere har været - læs her.
Min morgenmad, som selvfølgelig blev afsluttet med pandekage. 
Så gik turen ellers til Induna Adventure - hvor vi også har været før.
Her iklædes de village river raftere redningsveste. 
Jens og Stella var makkerpar igen.
Jens i elegant spring - body rafting. De fire andre er så klar.
Morten i fin stil.
De fem eventyrlystne river rafters.
Imens studerede Maya, Mette og jeg chokolade i stor stil.
Jeg måtte lige som sidst have mig en "Choc shot".
Et shotglas lavet af chokolade (kan vælge mellem hvid, lys eller mørk - se billedet ovenfor) med varm chokolade i.
Mums!
Vi kiggede også på sko i en Tsonga butik - som jeg også stiftede bekendtskab med i Drakensberg.
Læg mærke til lamperne; håndsyet i læder og med synlige sting (= Tsongas kendetegn).
Jeg måtte da også lige eje disse slippers eller tslops, som de kaldes.
Maya valgte farven for mig. Det gjorde hun godt.
Om aftenen grillede vi - i 10-14 graders varme eller kulde, burde jeg hellere skrive.

Her hygger vi os med at gætte sangere og titler på korte melodier afspillet fra Fridas mobil.
Med fælles hjælp gik det faktisk okay. Vi spænder jo vidt i alder ;-)

Rasmus er godt pakket ind - han var nok den der nød eftermiddagens river rafting mest.
Han smilede i alt fald stort hele tiden og bagefter.
For søren det var koldt, men Morten sørgede for ild i pejsen og kul på grillen.
Fremragende bøffer og majs. Det endte jo med gourmet middag.
De to store tøser.
Her ser I en glad vinder i Balut.
På vej hjem fra en fantastisk weekend med ufatteligt dejlige mennesker.

Én til at tanke op, én til vinduerne og én til at holde kreditkort maskinen (ham med ryggen til).
Der var faktisk en fjerde person også, men han kiggede på.
Så Jens B kan næsten stå med hænderne i lommerne, mens han tanker op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar