søndag den 2. marts 2014

Weekend uden planer

Lørdagens gåtur gik blandt andet til markedet. Her salg af alt muligt "skrammel".
Det er søndag godt middag. Stella ligger i Jens' og min seng og laver lektier, og jeg sidder her og nyder at skrive et blogindlæg, mens min krop forsøger at finde sig selv efter dagens yoga. Jens er på skiferie i Østrig, og Stella kom hjem sent i går aftes efter at have været af sted siden fredag middag med nogle veninder til alt muligt. Så i denne weekend har vi for alvor været spredt i vores familie.

A propos Stellas planer for lørdag så kan jeg her komme med et godt eksempel på, hvordan det foregår her med planlægning. For halvanden uge siden blev Stella inviteret til fødselsdag: Lørdag den 1. marts. Intet tidspunkt, intet sted. Vi køber gave. Senere skulle det vise sig, at Stella var den eneste, der havde købt gave - ?!? Så bliver festen aflyst. Et par dage efter får vi at vide, at det vist nok alligevel bliver til noget med festen. I slutningen af ugen får vi besked: Fest lørdag kl. 18 på Dhow. På selve dagen bliver fødselsdagen så flyttet fra kl. 18 til kl. 15.
Det her er ganske normalt. Og beskederne går via pigerne, ikke fra forælder til forælder. Det resulterer så også i, at man aldrig kan vide sig sikker - hverken som værtinde eller gæst - hvad det hele ender op med. Man inviterer 44, der dukker 6 op. Man inviteres til klokken et eller anden, når man kommer frem, er værtinden ikke dukket op etc.

Bort set fra det, så fungerer det jo. Det positive er, at det så også kan lade sig gøre lynhurtigt at arrangere noget. At blive inviteret til noget. Jeg vågnede fx fredag morgen og havde ingen aftaler. Hele weekenden lå foran mig. Så jeg havde lånt dvd'er og bedt Berta fylde køleskabet op med alle hendes lækkerier. Fredag middag sidder jeg på Mundos og spiser og drikker hvidvin og hygger med the ladies. Fredag aften sidder jeg og spiser og drikker rødvin og hygger med nogle af circuit training kvinderne og deres mænd.

I går lørdag var så min dag. Stille og rolig. Lørdag er som regel også min "ingen sport dag", så der var tid til at ligge og læse i sengen fra morgenstunden. Jeg læser i øjeblikket Svalens graf. En fantastisk, god bog, så jeg måtte tvinge mig selv ud af sengen og ud og gå en tur. Under min gåtur syntes jeg godt nok, at det var meget varmt, og at der skulle ekstra væske til. Jeg konstaterede ud fra mine vejrapps (jep, jeg har flere, da ikke alle opdateres lige godt), at det var 39 grader og fuld sol. Drivvåd efter gåturen gik jeg for anden gang i bad og holdt mig ellers indendørs resten af dagen med dvd'er (Klovn, plat og sjov, og Armadillo, så god!), min e-bog og spiste ind imellem af Bertas godter: tunmousse, mangosalat, salat, kylling i kokossauce og pandekager - indtil Stella kom hjem til mig, og jeg kunne høre om alle hendes oplevelser.

I dag er det så de "normale" 33 grader, let overskyet, så Stella og jeg har planer om at gå en tur nu her efter frokost. Ellers vil jeg tillade mig at læse slutningen på Svalens graf og ellers bare hygge igennem med Stella. Hvis ellers mængden af hendes lektier tillader det.

Bertas mangosalat: cherrytomater, agurk, mango med hvidløg, lime og krydderier.
Mums, siger jeg bare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar